gelukskoekjes

10 Jun

gelukskoekjes, sinds ik ze heb ‘ontdekt’ geloof ik er echt heilig in, of nou ja heilig is wel een erg groot woord maar ik was me wel verbaasd over de waarheid van de spreuken. natuurlijk heb ik het meteen gerelativeerd, want natuurlijk kan het koekje niet sturen naar welke persoon hij toegaat om zijn boodschap af te leveren. wél denk ik dat ze heel goed zijn om jezelf te leren kennen, want de spreuk die zich in het koekje bevind weet je (diep van binnen) altijd wel op een aspect van je leven toe te passen.

gisteren had ik bevoorbeeld ‘gun jezelf ook eens wat’ en aangezien de toetsweek eraan zit te komen en ik me hier hélemaal voor aan het doodstressen ben snapte ik wat ik moet doen; ik moet me er niet teveel druk om maken, mijzelf ook gewoon wat tijd gunnen en dan de tijd die ik aan school besteeds gewoon productief moet besteden zodat ik optimaal gebruik kan maken van mijn tijd.

natuurlijk had ieder ander van jullie dit briefje niet op dezelfde manier geinterpreteerd en misschien zetten jullie zelfs wel grote vraagtekens bij mijn interpretatie, maar dat maakt dus niets uit. je leert als het ware jezelf beter kennen, of beter verzorgen doormiddel van een algemene wijsheid op een papiertje van een halve bij twee centimeter. en dat alles verpakt in een krokant koekje.

het kan best dat jullie mij nu raar vinden, vraagtekens zetten bij mijn intelligentie of het juist met mij eens zijn. ik ben erg benieuwd naar jullie mening over gelukskoekjes, of wat anders dan ook waar jij in gelooft: een god, spiritualiteit of horoscopen, het maakt mij niet uit. ik vind het allemaal even interessant.

3 Reacties to “gelukskoekjes”

  1. Jeske juni 12, 2010 bij 10:46 pm #

    Gelukskoekjes zijn leuk (helaas is het koekje er om heen zo ranzig). Ik heb vorig jaar op een japan themed feestje een gelukskoekje gehad. De spreuk heb ik hier opgehangen. Er stond “You’ll accomplish far more by focusing on your abilities rather than your limitations.” Heel mooi.

  2. Josephine juni 13, 2010 bij 9:30 am #

    Leuk om te lezen, je schrijft wel leuk🙂 Ik heb nog nooit een gelukskoekje gehad, misschien eens proberen (A)

  3. Carmen juni 13, 2010 bij 1:31 pm #

    Ik zou het hetzelfde geïnterpreteerd hebben hoor, ik heb ook toetsweek komende week😉

Geef een reactie

